بهترین خودکار برای نوشتن

4
24927
بهترین خودکار برای نوشتن

همه ما برای نوشتن از ابزار خاصی نظیر مداد، خودکار، قلم و وسایل این چنینی بهره می گیریم، اما چه مقدار با این ابزارها آشنایی داریم بهترین خودکار برای نوشتن چیست و آیا از انواع آنها و مزایا و معایب هر کدام مطلع هستیم. شما برای نوشتن از ابزار نوشتن نظیر خودکار، خودنویس و روان نویس بهره می گیرید ولی تا چه اندازه درمورد آنها اطلاعات دارید؟ در دنیای امروز همه با خود یک خودکار یا روان نویس به همراه دارند که آن را در جیب شلوار، لباس یا کیف خود قرار داده اند. خودکار یا روان نویس از لوازم ضروری دنیای دیجیتال است، دنیایی که با یک کلیک به اطلاعات نامحدودی می توان متصل شد و این خودکار است که اطلاعات را روی برگه می آورد و در همه جا کاربرد دارد. خودکارها برندها و مدل های مختلفی دارند و برخی از آنها دارای مشکلاتی نطیر جوهر پس دادن، کم رنگ نوشتن و .. هستند. برخی خودکارها نیز سریع خشک می شوند و نمی نویسند و همیشه در مواقع حساس که به خودکار نیاز دارید دیگران را آزار می دهند.

خودکار صفا-کیان

انواع خودکار

خودکار ها را به لحاظ نوشتن می توان به دو دسته1- نازک نویس و 2-معمولی تقسیم کرد. هر کدام از این دو دسته نیز دارای برندهای مختلفی هستند و به مدل های مختلفی تقسیم می شوند. برند خودکارها در بازار متنوع است و ممکن است که همین تنوع برندها و مارک ها به همراه تنوع قیمت خرید خریدار را آشفته کند و نتواند انتخاب درستی کند.

خودکار معمولی با نوک 1.0

شناخته شده ترین و معروفترین برند در ایران در گروه خودکارهای معمولی به برند بیک اختصاص دارد. خودکار بیک در ایران جایگاه خود را به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین خود حفظ کرده است و با گذشت سالها زمان از این محصول این شرکت تغییر و نوآوری در محصول خود ایحاد نکرده است. در حال حاضر مافیا و کلاهبردان بسیاری در زمینه تولید خودکار تقلبی فعالیت دارند و خودکار تقلبی بیک نیز راهی بازار کرده اند. خریدار بدون اینکه اندکی شک کند به تقلبی بودن محصول، آن را خریداری می کند زیرا روش تشخیص خودکار بیک اصلی با تقلبی اش را نمی داند. خودکار بیک اصل مشخصات ویژه ای دارد نظیر آبی پررنگ بودن درب خودکار و وجود شکاف بالای درب آن برای تبادل هوا و نام شرکت بیک که به صورت برجسته روی نی خودکار حکاکی شده است.


خودکار کنکو در بازار خودکار جهانی محبوبترین برند است. این محبوبیت 2 دلیل دارد :1- سر خودکار که حاصل تکنولوژی پیشرفته ای است 2- جوهر روان موجود در خودکار که راحتی در نوشتن را مهیا کرده است. خودکار کنکو در جایگاه پایین تری از خودکار بیک قرار دارد و دارای مشکلاتی نظیر یکنواخت نبودن جوهر آن، پس دادن جوهر و تغییر رنگ جوهر در انتهای آن است. خودکار بیک بسیار ارزانتر از خودکار کنکو است اما با خودکار بیک همواره می توان نوشت در صورتی که خودکار کنکو خیلی زود تمام می شود یا جوهر پس می دهد. در برخی کشور ها خودکارها را بر اساس متراژ نوشتن قیمت گذاری می کنند.

به شما پیشنهاد می شود که از مارک های جدید موجود در بازار که قابلیت نوشتن زیادی دارند استفاده کنید و به قیمت آنها توجه نکنید. قیمت این برند از خودکارها کمی بالاتر ازمعمول است ولی خیلی با کیفیت و روان می نویسند. نوک همه ی خودکارها دارای سایز مشخص و یکسانی است و وجه تمایز آنها به مقدار جوهر موجود در خودکار مربوط می شود. مقدار جوهر است که متراژ نوشتن را تعیین می کند و خوب است بدانید که خودکارهای معمولی از 30 تا تقریباً 50 متر می نویسند اما این خودکار ها از 100 تا 130 متر قابلیت نوشتن دارند.

سه برندی که به شما پیشنهاد می کنیم شامل برند پنتر، یونی بال و پلیکان است. این خودکارها ویژگی های خوب بسیاری دارند که باعث شده است در لیست بهترین خودکارهای جهان قراربگیرند و روی نوشتن آن ها حساب باز کرد. این خودکار ها دارای جوهر به صورت یکنواخت هستند و در طرح های زیبا و جالب برای خریداران تمام جهان عرضه می شوند. یک نکته مهم که نباید فراموش کنید این است که خودکار با قیمت بالای 4 هزار تومن نخرید زیرا لوارم تحریر فروشی ها خودکار با نهایت قیمت 3 هزار تومن خریداری می کنند. به ظاهر خودکار توجه نکنید و خودکار متفرقه نخرید و پول زیادی برای خودکار خرج نکنید.
خودکار های برندهای دیگر نیز خوب هستند اما به اندازه خودکارهای سه برندی که خدمتتان عرض کردیم، کارایی ندارند. سی کلاس، اسپید، لکسی، مروی، کاسپین، پنتل مارک های دیگر خودکار هستند که دارای مزایا و معایب ویژه ای هستند. هزینه خرید بالا در کنار کیفیت پایین این خودکارها آن ها را ضعیف ساخته است. این خودکار ها نیز طرفداران خودشان را در بازار دارند که ما پیشنهاد می کنیم از این برندها را در کنار سه برند دیگری که معرفی کردم استفاده کنید و تفاوت کیفیت را با دستان خود لمس کنید.

خودکار پنتر
خودکار پنتر

خودکار نازک نویس با نوک 0.7

خودکار های نازک نویس در بازار ایران نوپا هستند و در همین مدت اندک و چند ساله محبوبیت بسیاری کسب کرده اند. کیفیت خودکار های معمولی بسیار بیش تر از خودکارهای نازک نویس است و این موضوع از یکنواخت نبودن جوهر در خودکارهای نازک نویس عیان است.
یک پیشنهاد برای افرادی که نوشتن با خودکارهای نازک نویس را دوست دارند، وجود دارد و آن چیزی نیست جز خودکار نازک نویس شرکت معروف یونی بال که بسیار کارایی دارد و تازه راهی بازار شده است. این خودکار نازک نویس علاوه بر ظاهر شیک و زیبا، کیفیت بالایی نیز دارد. این خودکار قابلیت نوشتن تا تقریباً حدود 100 یا 130 متر را دارد.
البته باید بدانید که برند کنکو، زبرا، پنتر، لینک، رادیوس و برند نوپای فونیکس نیز خودکار با نوک 0.7 تولید و راهی بازار کرده اند اما خودکارهای نازک نویس آنها به خوبی یونی بال نیست!
تمام خودکارهای نازک نویس در محدوده قیمتی 2 تا 3 هزار تومان قرار دارند اما باید ذکر کنم که خودکار فونیکس بسیار با کفیت تر و زیباتر از خودکار های دیگر است. خودکار فونیکس سبک، کوچک و جیبی است و با طراحی جالب خود به راحتی می تواند در جیب های کوچک قرار گیرد و دارای طولی حدود 9 سانتی متر است! این خودکار 9 سانتی متری قابلیت نوشتن تا حدود 80 متر را دارا است.

انواع روان نویس

روان نویس ها بیشتر در نوشتن چک، اوراق بهادار و سند ها کاربرد دارند. این ابزار به عنوان یکی از نوشت افزارها جایگاهی ویژه در جامعه دارد اما جوهر مایع آن استفاده از آن را کم رنگ کرده است و پس دادن جوهر آن در جیب یکی از معایب این نوشت افزار است.
یونی بال تولید کننده روان نویس ها با بهترین کیفیت است که سابقه استفاده از آن به دوران قبل از انقلاب بر می گردد و هنوز هم در سازمان ها و ادارات استفاده میشود و هنوز هم بیشترین کاربرد خود را در اماکن اداری دارد. قیمت این روان نویس ها مشخص نیست و مرتب تغییر می کند. اگر از چند لوازم تحریری قیمت روان نویس یونی بال را جستجو کنید، هیچکدام قیمت مشخصی برای این نوشت افزار به شما نمی دهند. قیمت خرید این روان نویس در بازار ایران چیزی حدود 2 هزار تا 2 هزار و پانصد تومان است و البته می تواند به دلیل تغییرات بازار و تورم تا حدود دو هزار تومان بیشتر نیز بشود.
روان نویس یونی بال بی همتا است و هیچ کدام از رقیبان دیگر نمی توانند از آن پیشی بگیرند.، روان نویس های وک و زبرا هم در بازار ایران موجود هستند ولی هیچ کدام کیفیت و محبوبیت یونی را ندارد.

نتیجه گیری:

روان نویس و نازک نویس یونی بال را بخرید و مصرف کنید و خودکار معمولی بیک را همواره در کیف یا جیب خود به همراه داشته باشید. بهتر است تنها به یک برند خودکار عادت نکنید و برندهای جدید را نیز تست کنید. پیش از خرید خودکار به نی خودکار توجه داشته باشید و دقت کنید که جوهر خودکار شفاف باشد.قیمت هیچ خودکاری بیشتر از 4 هزار تومان نیست پس بیخودی هزینه نکنید. مطمئن باشید قیمت خرید بهترین خودکار در بازار تهران و ایران حداکثر 3 هزار تومان است.

اگر قصد خرید خودکار با کمترین قیمت را دارید بر روی لینک خرید عمده خودکار کلیک کنید. ما برای شما نمونه هایی از قیمت ها و برند های پر فروش را در جدول زیر آورده ایم.

ردیفنام خودکارتعداد و قیمت
1خودکار کیان50 یا بیشتر 962تومان
200 یا بیشتر 903تومان
500 یا بیشتر 858تومان
1000 یا بیشتر 836تومان
2خودکارفینوکنکو200 یا بیشتر 1,188تومان
500 یا بیشتر 1,093تومان
1500 یا بیشتر 1,045تومان
3خودکارکریستال بیک50 یا بیشتر 1,313تومان
200 یا بیشتر 1,260تومان
500 یا بیشتر 1,208تومان
1000 یا بیشتر 1,155تومان
4خودکار پنتر50 یا بیشتر 3,172تومان
100 یا بیشتر 3,120تومان
500 یا بیشتر 2,990تومان
1200 یا بیشتر 2,860تومان

برای اطلاع از قیمت های عمده تیمیس به شما پیشنهاد می کنیم مطلب قیمت پلکانی تیمیس را بخوانید و همچنین با نظرات سازنده خود به بهبود مطالب کمک کنید.

4 دیدگاه‌ها

  1. به نظر من بهترین خودکار برای نوشتن های طولانی مارک Doms هستش به دلیل نوک خیلی نازکی (۰.۶)که داره و همچنین روان بودنش و اینکه انگشت های دست رو اذیت نمیکنه و یکی از مهم ترین دلایلش که انتخاب من به شخصه بوده اینه که هرگز جوهر پس نمیده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید