تخته وایت برد و تمام دانستنی های خرید وایت برد

1
5327
انواع تخته وایت برد
انواع تخته وایت برد

در این پست هر آنچه که درباره تخته وایت  برد باید بدانیم را نوشته ایم.

تاریخچه تخته وایت برد

وایت برد توسط مارتین هیت که در جنگ کره عکاس بود اختراع شد. ایده ی این نوع تخته از نوشتن پیامها برروی دیوار کناری تلفن گرفته شد. مارتین در هنگام کار با نگاتیوهای فیلم متوجه شد که با ماژیک میشود روی فیلم نوشت و میتوان به راحتی آن را با دستمال خیس پاک کرد. این روش، آغازی برای ساخت اولین وایت بردهای اولیه بود. اولین مدل برای وارد کردن نمونه و پرده برداری توسط مارتین ساخته شد که شب قبلش نمونه در آتش سوخت و باعث شد که اقای مارتین هیت ایده خودش را به دری-مارک بفروشد، و به این ترتیب آنان وایت برد را به دنیای آموزشی معرفی کردند.

اولین وایت بردها بسیار گران بودند و از جنس ملامین و بهترین جایگزین تخته سیاه بودند، ولی این نوع تخته زود لکه دار شده و بعد از مدتی به سختی پاک میشوند. لعاب دادن به سطح ورقهای مغناطیسی یک روش جدید بود که بسیار کمک کرد وایت برد با کیفیت بهتر و باصرفه تولید شود و قیمت آن پایینتر بیاید.

زمان دقیق ورود تخته وایت بردها به ایران معین نیست ولی آنچه که مشهود است آن است که این وسیله در سالهای اخیر اهمیت زیاد بهتری را در مدارس ، دانشگاه ها و سازمان های کشورمان پیدا کرده است و شرکت های گوناگون داخلی و خارجی در بازار ایران ارائه دهنده این محصول می باشند .

مزایای استفاده از وایت برد

ماژیک‌های وایت‌برد حساسیت‌زا نیستند و مواد گچیِ آلاینده که باعث آسم و آلرژی می‌شوند ندارند. به دلیل استفاده از ویدیو پروژکتور در سازمان ها تخته وایت برد می تواند گزینه مناسب برای نمایش و همچنین ارایه باشد .

ماژیک های وایت برد به راحتی در دست قرار میگیرد و نیاز به دستکش نمی باشد و همچنین نوشتن بر روی وایت برد بسیار آسان می باشد و انرژی کمتری نسبت به تخته سیاه نیاز است.

استفاده از کاغذ کمتر می شود و همچنین میتوان با نوشتن نکات مهم مانع از فراموشی نکات مهم گردد. تنوع رنگ ماژیک‌ها بسیار بیشتر از تخته سیاه است.
تخته سفید در اندازه‌های گوناگون تولید می‌گردد که بنا به فضای کار و نخوه استفاده ، میتوانید اندازه مناسب را سفارش دهید. قابلیت جابجایی راحت و وزن سبک آن از ویژگی های دیگر وایت برد می باشد.

انواع تخته وایت برد

    • تخته وایت برد ساده

در هنگام خرید توجه شود که تخته دارای جای تخته پاکن و ماژیک وایت برد باشد.

وایت برد مغناطیسی مهرگان

  • تخته وایت برد مغناطیسی

از ویژگی های تخته وایت برد مغناطیسی این است که دارای خاصیت جذب آهنربا بوده و مگنت ، تخته پاک کن ها و ماژیک های آهنربایی بر روی سطح آنها می چسبد.

  • تخته وایت برد شیشه ای ساده و مغناطیسی

تخته وایت بردهای شیشه ای بر روی دیوار نصب میگردند. حتما توجه شود که در ساخت وایت برد های شیشه ای مغناطیسی از شیشه ی سکوریت استفاده شود. تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی دارای خاصیت جذب آهنربا می باشد.

  • تخته وایت برد ساده و یا شیشه ای پایه دار

تخته وایت بردهای پایه دار به راحتی قابل جابجایی و حمل می باشد. مناسب دانش آموزی که در خانه از تخته وایت برد استفاده می کنند.

تخته وایت برد پایه دار

تخته وایت برد شیشه ای دیوار
تخته وایت برد شیشه ای دیوار
تخته وایت برد شیشه ای دیوار
تخته وایت برد شیشه ای دیوار

تخته وایت برد فانتزی

وایت برد هوشمند

وایت برد های هوشمند که با نام اسمارت برد نیر شناخته می شود با توجه به رشد محصولات الکترونیکی و هوشمند کم کم جای خود را در مراکز آموزشی و مدارس باز کرده اند. سخت افزار این نوع از وایت برد ها شامل حسگرهای لمسی بوده که بر روی سطح تخته وایت برد قرار دارد ، از این سخت افزار به همراه ویدیو پروژکتور می توان سیستم پویا و کارآمد جهت آموزش بهتر در دسترس داشت. بردهای هوشمند دارای برنامه نرم افزاری هستند که شرکت سازنده به همراه برد آن را ارائه داده که قابلت های بالایی راه به تخته وایت برد هوشمند می دهد.روش کار وایت برد هوشمند به این صورت است که برد هوشمند را به کامپیوتر متصل کرده سپس تصویر کامپیوتر را به وسیله ویدئو پرژکتور بر روی وایت برد هوشمند نمایش می دهیم سپس با با قلم مخصوص برد هوشمند یا با استفاده از موس کامپیوتر می توان بر روی تخته وایت برد نشانه گذاری کرد یا اینکه مطالبی را نوشت.

لوازم جانبی تخته وایت برد

از انواع لوازم جانبی تخته وایت برد می توان به تخته پاک کن وایت برد ، ماژیک وایت برد اشاره کرد.

تخته پاک کن

نحوه استفاده از تخته وایت برد

جهت پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص ، دستمال کاغذی یا پارچه نرم مصرف بکنید .
بعد از روزانه کاری تخته را پاک بکنید زیرا باقی ماندن جوهر روی صفحه و مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد .
تنها از ماژیک های ویژه وایت برد مصرف بکنید آن را از فروشگاههای معتبر خریداری نمایید .
بعد از انتها مصرف از ماژیک چنانچه به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن زیاد تر شود .
برای تمیـز نگه داشتن سطح وایت برد از پارچه خشک مصرف بکنید و جهت رفع لکه ها هم میتوانید اسپری ویژه پاک کننده وایت برد تولید و ساخت فرمایید.

در انتها برای دیدن کلیپ های جالب درباره تخته وایت برد ، شبکه آپارات تیمیس را مشاهده کنید. برای خرید تخته وایت برد فروشگاه تیمیس را مشاهده کنید.

برای مشاهده ویدیو های دیگر آپارات تیمیس را ببینید.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید