نگهداری و استفاده صحیح از خودکار

1
30466

در ایم مقاله روش های نگهداری و استفاده صحیح از خودکار را به شما آموزش می دهیم. شاید از خودتان بپرسید: مگر خودکار هم قانون نگهداری دارد؟ آری استفاده صحیح از خودکار هم اهمیت دارد، شاید شما صاحب یک خودکار گران قیمت باشید، شاید یک خودکار یادگاری و با ارزش دارید و شاید هم شما یک کلکسیونر هستید و خودکار های تان اهمیت زیادی دارند.

نگهداری و استفاده صحیح از خودکار

تصویر ( خودکارهای برند شیائومی )

البته جدای از این ها باید این نکته را هم یادآور شویم که: اصول همیشه باید رعایت شوند. چه خودکار شما هزار تومان ارزش داشته باشد و چه یک میلیون تومان فرقی نمی کند، مهم این است که قوانین استفاده صحیح از خودکار را رعایت کنید تا هم طول عمر نوشت افزار شما افزایش پیدا کند و هم از نوشتن با خودکار تان لذت ببرید، تیمیس آموزه های مفیدی را برای تان آماده کرده است.

خطاطی با خودکار بیک

تمام خودکارها نوک ساچمه ای دارند، یک گوی کوچک که با غلطیدن خود جوهر را از مغزی خودکار به کاغذ انتقال می دهد. ساچمه ها بسیار حساس هستند و شما در این مورد فقط باید یک نکته را رعایت کنید: از وارد آوردن فشار به خودکار در هنگام نوشتن و یا ضربه وارد کردن به نوک خودکار تا حد امکان بپرهیزید، نباید تراز ساچمه در نوک خودکار را از حالت استاندارد خارج کنید.

کلوز آپ از ساچمه نوک خودکار

برخی از خودکارها درب دارند، برخی فشاری اند و برخی هم به صورت چرخشی باز و بسته می شوند، همیشه بعد از نوشتن نوک خودکار را بپوشانید تا جوهر آن روی ساچمه سفت و یا خشک نشود. اگر خودکار شما فشاری است فقط باید زحمت یک فشار دادن را بکشید تا نوک خودکارتان محافظت شود و یا اگر درب دارد، زحمت آن گذاشتن درب محافظ نوک خودکار است.

روش های نگهداری و استفاده صحیح از خودکار

یک معضل همیشگی به نام جوهر پس دادن وجود دارد، یادم می آید وقتی محصل بودم یک جامدادی دست دوز و نفیس داشتم، یک روز همین معضل جوهر پس دادن جامدادی عزیز من را که از دیار هنر یعنی اصفهان آمده بود را برای همیشه نابود کرد. جوهر پس دادن سه علل دارد: یکی گذاشتن خودکار در محیط گرم و داغ و دیگری برعکس نگه داشتن آن و آخری هم نامرغوب بودن خودکار. توصیه ما این است که:

کاور خودکار، نگهداری و استفاده صحیح از خودکار

خودکارتان را در جاهای گرم قرار ندهید، در فصول گرم خودکارتان را در داشبورد خودرو رها نکنید. خودکار خود را برعکس در جامدادی رو میزی تان قرار ندهید تا هم جوهر پس ندهد و هم قطع و وصل نشود. اگر محصل هستید همیشه از جامدادی استفاده کنید و خودکار و نوشت افزارتان را درون کیف تحصیلی تان رها نکنید. خودکارتان را در جای ثابت همانند جیب کت یا پیراهن و یا کاور مخصوص اش حمل کنید.

استفاده صحیح از خودکار

شما هم چنین می توانید برای خرید انواع خودکار و نوشت افزار از فروشگاه ما و محصولات ما دیدن کنید، تیمیس ارائه دهنده بهترین ها با بهترین قیمت ها و بهترین خدمات.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید