تاریخچه جامدادی و انواع مدل های آن

0
11295

تارخچه جامدادی: یکی از لوازم محبوب دوران کودکی و تمام دوران تحصیلی جامدادی است، البته من هنوز هم به واسطه استفاده زیاد از مداد و انواع پاک کن ها از جامدادی استفاده می کنم. دانستن تاریخچه جامدادی و سیر پیشرفت و تکامل آن برای همه می تواند جالب باشد. اینکه بدانیم در گذشته چه جامدادی هایی وجود داشتند، چگونه بودند و سیر تکامل آنها چطور طی شده تا به مدل های امروزی رسیده است.

شناخت تاریخچه جامدادی از این نظر اهمیت دارد که: می تواند برای تولید کنندگان و طراحان داخلی نقش ایده و الهام را داشته باشد، اینکه بدانیم یک وسیله چطور اختراع شده و روند تکامل آن چگونه بوده، راهنمای با ارزشی است برای ایده پردازی و پیشرفته تر کردن این مسیر تکامل و در نهایت رسیدن به موفقیت و تولید محصولات با کیفیت و نفیس.

جامدادی مدرن امروزی

اشکال زیادی از جامدادی ها وجود دارد، آنها می توانند استوانه ای باشند، مستطیلی باشند یا حتی به شکل جعبه ای تولید شوند. جامدادی بیش از دویست سال قدمت دارد، البته بیشتر از اینها کهن سال است در واقع تاریخ 200 سال از اولین اختراعی که رسما جامدادی نام گرفت حساب می شود، جامدادی ها در اوایل عمرشان بیشتر چوبی و فلزی بودند.

تاریخچه جامدادی، جامدادی چوبی

اولین جامدادی های ثبت شده تاریخچه جامدادی

نمونه ای از اولین جامدادی رسمی و ثبت شده

البته مدل های پارچه ای و چرمی از سال های قبل تر هم وجود داشتند، نقاش ها همیشه برای نگهداری از قلموها و مدادهای شان بزاری می ساختند، اما نام مشخصی نداشتند و صرفا یک نگهدارنده بودند. اولین جامدادی مدرن در سال 1946 ساخته شد و به ثبت رسید، مخترع آن نیز یک خانم آمریکایی بود. امروزه جامدادی ها دو دسته لوکس و معمولی دارند.

جامدادی لاکچری و لوکس

دسته لوکس مخصوص برندها و محصولات دست ساز مشهور گران قیمت است که بیشتر در کلکسیون ها به چشم می خورد، جنس آنها حتی می تواند از طلا و نقره باشد. دسته دوم نیز در تمام فروشگاه ها با انواع مدل های مختلف موجود می باشد، از بچه های پیش دبستانی تا دانشجویان و کهنه کاران هنر نقاشی مشتریان این محصولات هستند.

جامدادی چرمی مخصوص نقاش ها

تاریخچه جامدادی

فروشگاه اینترنتی تیمیس ارائه دهنده انواع لوازم تحریر و ملزومات اداری با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت ها می باشد، شما عزیزان می توانید برای خرید انواع جامدادی با مناسب ترین قیمت ها با کلیک بر روی متن رنگی از محصولات ما دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید