فرق کلاسور و دفتر کلاسوری چیست؟

1
9361
امروز به بررسی تفاوت های کلاسور و دفتر کلاسوری می پردازیم. این دو در ظاهر شباهت های فراوانی دارند اما نباید مثل هم فرض شوند زیرا که در کاربردهای شان تفاوت زیادی دارند و اگر خوب دقت کنید در ظاهر هم تفاوت هایی دارند. کلاسور در واقع نوعی آرشیو کننده، نگهدارنده و نظم دهنده است، این وسیله برای نگهداری به برگه های پانچ شده ( سوراخ شده ) نیاز دارد. در ادامه تفاوت های کلاسور و دتر کلاسوری را می خوانیم:

تفاوت های کلاسور و دفتر کلاسوری در ظرفیت ها: 

کلاسور در قیاس با دفتر کلاسوری ظرفیت بیشتری برای نگهداری و آرشیو کاغذها دارد. این تفاوت در ظرفیت هم بخاطر سایز کلاسور و هم چنین اندازه حلقه های فلزی آن می باشد. در آن سو تعداد برگه ها و ظرفیت دفتر کلاسوری از قبل تعیین شده است و هم چنین این کاغذها باید سایز و سوراخ های تعیین شده داشته باشند.

تفاوت در گیره ها و حلقه ها:

هم ظاهر حلقه ها و هم تعداد آنها در کلاسور و دفتر کلاسوری متفاوت هستند. و جدای از این ها حلقه های دفتر کلاسوری فقط به شکل دایره o هستند اما در کلاسور حلقه ها علاوه بر شکل دایره ای به شکل D و هم چنین اشکال قوس دار نیز طراحی و تولید می شوند.

تفاوت در قفل ها:

تفاوت کلاسور و دفتر کلاسوری

کلاسورها حلقه های کمتر، بزرگ تر و محکم تری دارند، این حلقه ها از قسمت میانی براحتی و با دست گشوده می شوند و کاغذها هم سریع تر بایگانی می شوند، اما در آن سو حلقه های دفتر کلاسوری به دلیل تعداد بالا و آسیب پذیری شان می بایست به وسیله اهرم مخصوص گشوده شوند، هم چنین بایگانی و دسته بندی کاغذها در دفتر کلاسوری کندتر از کلاسور است.

تفاوت در کاغذها:

هر کاغذی را می توانید پانچ کرده و در کلاسور جای دهید، حتی مقوا را هم می توانید بایگانی کنید. اما دفتر کلاسور به خاطر بالا بودن تعداد حلقه های خود به کاغذهای مخصوص در سایز مخصوص احتیاج دارد.

تفاوت در اندازه:

کلاسورها در هر سایزی البته بیشتر بزرگ موجود هستند، اما دفترهای کلاسوری سایزهای محدودی دارند و فقط در سه سایز a4، b5 و a5 ( آن هم در برخی موارد ) تولید می شوند.

در آخر نیز:

کلاسورها در انواع جنس ها از مقوای محکم گرفته تا چوب تولید می شوند اما دفتر کلاسوری فقط از جنس مقوا و پلاستیک متالیک تولید می شود. کلاسورها برای بسته شدن نیازی به قفل ندارند اما دفترهای کلاسوری باید قفل یا زیپ داشته باشند تا شکل خود را حفظ کنند. کلاسور کاربرد اداری دارد و دفتر کلاسوری هم بیشتر برای جزوه نویسی هایی که نیاز به نظم و دسته بندی دارند استفاده می شود.

کلاسور و دفتر کلاسوری را از کجا بخریم؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های لوازم تحریر بزرگ انواع کلاسورها و دفترهای کلاسوری را تهیه کنید یا اینکه به صورت آنلاین آنها را سفارش داده و درب خانه تان تحویل بگیرید. اگر قصد خرید اینترنتی کلاسور و دفترکلاسوری را دارید یا می خواهید به طور عمده خرید کنید می توانید از فروشگاه ما نیز دیدن کنید. ما برترین برندها و اجناس را با بهترین قیمت ها، تخفیف ها و خدمات ارسالی به شما ارائه می دهیم، در صورت تمایل برای دیدن محصولات ما روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید تا وارد مسیر فروشگاه و بخش مورد نظرتان شوید.

ورود به بخش فروش کلاسورها

ورود به بخش فروش دفترهای کلاسوری

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید