گران شدن 60 درصدی قیمت لوازم تحریر!

0
1728

امروز پنجشنبه 22 شهریور 1397، تاریخ را می نویسیم، شاید از این راه سنگی و سخت عبور کردیم، شاید روزی به نور سپیدی که تعقیب اش می کنیم برسیم. اگر رسیدیم بد نیست که به پشت سر و این مسیر سخت نگاهی بیاندازیم تا به یاد آوریم که چه روزهایی از پس هم گذشتند. در این اوضاع که مانند حباب در حال ترکیدن است قیمت لوازم تحریر هم تا 60 درصد افزایش پیدا کرد!

تولید کنندگان نوشت افزار می گویند: جوهر خودکار در گمرک مانده و کاری از آنها بر نمی آید، از آن سو گمرک هم می گوید: کالا آماده ترخیص است اما تولید کننده گان مایل نیستند برای ترخیص بیشتر از نرخ دلار 4200 تومانی را پرداخت کنند. البته می گویند این مسائل حل شده و به زودی تولید کنندگان شروع به کار می کنند، اما با این حال قیمت لوازم تحریر 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

بازار امسال فوق العاده سرد است، کسی تمایل به خرید ندارد و فقط ملزومات تحصیلی ضروری را خریداری می کنند، فضای مجازی پر شده است از هشتگ: امسال به جای خودکار با پر می‌نویسیم! والدین برای تک تک اقلام تحصیلی قیمت می پرسند و بعد از شنیدن رقم آن تمایلی به خرید ندارند.

قیمت های تامل برانگیز لوازم تحریر در شهریور 97

خودکار خارجی 5000 تومان، مداد نوکی 35000 تومان، هر عدد پاک کن 4000 تومان و مداد رنگی هم 75000 تومان (36 رنگ). مسئولان آموزش و پرورش ادعا می کنند: 60 درصد لوازم تحریر بازار وارداتی است و فقط 40 درصد در داخل کشور تولید می شود که آن هم صد در صد ایرانی نیست! برای مثال: نوک و جوهر خودکار، چوب مداد و کاغذ دفتر، از خارج وارد می شود!

قیمت لوازم تحریر در نمایشگاه ها چطور است؟

در حال حاضر در مصلای تهران این نمایشگاه در حال کار می باشد، از چند نفر که برای خرید به آنجا رفته بودند سوالاتی پرسیدیم و در جواب گفتند: قیمت اجناس تغییر چندانی نسبت به قیمت های سطح شهر ندارند. تنها نقطه قوت نمایشگاه این است که تنوع محصولات بالا است و کمبود جنس ندارند.

گران فروشی در فروشگاه های اینترنتی

بالای 30 درصد از شهروندان کلان شهرهای ایران، امروزه آنلاین خرید می کنند. ما نگاهی داشتیم به چند فروشگاه به نام و بزرگ اینترنتی و قیمت لوازم تحریر و ملزومات تحصیلی این فروشگاه ها را بررسی کردیم و متاسفانه قیمت هایی را دیدیم که بالاتر از نرخ های سطح شهر بودند! برای مثال:

قیمت یک بسته دوتایی پاک‌کن برند خارجی که در حقیقت دانه‌ای ٢هزارتومان است، ١۵هزارتومان بود که با تخفیف ۵۵درصدی به ۶٧٠٠تومان رسیده بود. یک بسته مداد رنگی ٣۶رنگ خارجی هم که در مغازه‌ها ٧۵هزار تومان است، به همراه یک پاک‌کن از همین برند که قیمتش ٢هزار تومان است، در سایت دیجی‌کالا ٩٩هزار تومان به فروش می‌رسد.

به قیمت ها دقت کنید! دوباره! مداد رنگی 36 رنگ = 99 هزار تومان! آن هم با تخفیف بالای 50 درصد! یکی از فروشندگان می گفت: دلار بالا رفته، ما چه کنیم؟ دست ما نیست، ما دل مان نمی خواهد گران فروشی کنیم! سوالی که در ذهن من بوجود آمده این است: آیا گرانی دلار باعث می شود قیمت اجناس تولید داخل هم بالا برود؟؟؟

آیا الان زمانی نیست که از پول ملی کشور حمایت کنیم؟ اگر دلار را نسبت به تومان ارباب ببنیم و بازارمان با نرخ دلار فراز و نشیب داشته باشد یعنی: پول و ارز داخلی ما ارزشی ندارد! پس ایجاب می کند که جنس گران را تحریم کنیم، تولید کنندگان داخلی نمی خواهند منافع شان به خطر بیفتد و مثل باقی مردم متحمل ضرر شوند، پس ما مردم که پایه های یک ملت هستیم نیز، باید اجناس گران را تحریم کنیم.

گران شدن 60 درصدی قیمت لوازم تحریر!

صبر کنید! هنوز تمام نشده! گروه تیمیس با هدف حمایت از ارز داخلی، تولید داخلی و حمایت از هم وطنان تا امروز قیمت های خود را افزایش نداده است، شما عزیزان می توانید ملزومات تحصیلی خود را از فروشگاه ما تهیه کنید، شما می توانید انواع نوشت افزار و لوازم تحریری و تحصیلی را با بهترین قیمت ها از فروشگاه ما دریافت کنید. برای ورود به فروشگاه و دیدن قیمت ها و مشخصات محصولات، روی کلمات رنگی مورد نظرتان کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید