چند اشتباه رایج در مورد خرید لوازم تحریر

1
2625
بهترین مارک های لوازم تحریر

خرید لوازم تحریر برای بسیاری از افراد به یک فرایند ساده و معمولی چند مرحله‌ای تبدیل شده است که از رفتن به یک فروشگاه اینترنتی یا به یک فروشگاه نوشت افزار شروع شده و با انتخاب چند وسیله ساده و پرداخت هزینه به پایان می‌رسد. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی در زمینه تولید لوازم تحریر به فعالیت می‌پردازند و تقریباً برای هر محصول چند نمونه خارجی و ایرانی وجود دارد. با وجود این تنوع و بالا بودن آمار شرکت های تولید کننده، ساده گرفتن فرایند خرید لوازم تحریر می‌تواند یک مشکل مهم باشد که شما را به تکرار فرآیند خرید مجبور می‌کند.
خرید لوازم تحریر می‌تواند از خرید یک مداد ساده شروع شده و شامل انتخاب موارد پیچیده‌ای مانند کیف‌های پیشرفته یا حتی ماشین حساب‌های پیشرفته شود. به همین دلیل، می‌بینیم که علاوه بر انتخاب ماده اصلی، برند و جنس آن نیز اهمیت دارد و تنها نمی‌توان به این ادعا که یک بخشی از لوازم تحریر را تشکیل می‌دهد بسنده کرد. از سوی دیگر انتخاب بین محصول‌های ایرانی و خارجی نیز به یک دغدغه برای خریداران تبدیل شده است که می‌تواند خرید لوازم تحریر را پیچیده‌تر از قبل کند.
با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به چند اشتباه رایج در مورد خرید لوازم تحریر خواهیم پرداخت که اکثر خانواده‌ها به آنها مرتکب می‌شوند. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما در فروشگاه تیمیس همراه باشید!
خرید لوازم تحریر خارجی بهتر است!
یکی از تبلیغات منفی که نسبت به لوازم تحریر ایرانی هنوز هم بین خانواده‌ها وجود دارد و متاسفانه تلاش زیادی برای از بین رفتن این طرز فکر صورت نگرفته است این است که خرید لوازم تحریر خارجی گزینه بهتری است. اگر به فروشگاه های اینترنتی یا نوشت افزارهای محله خود سری زده باشید می‌بینید که لوازم نوشت افزار داخلی و خارجی متعددی دیده می‌شود که سهم عمده‌ای از آنها را لوازم چینی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که چند شرکت ایرانی اقدام به تولید محصولات بسیار با کیفیتی می‌کنند که به راحتی توانایی رقابت با محصولات خارجی را دارند.
البته ما قصد نداریم که در این قضاوت بین این دو دست لوازم تحریر یک مورد را پیشنهاد دهیم. در حال حاضر محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که در برخی از آنها خرید لوازم تحریر خارجی و در برخی دیگر لوازم تحریر ایرانی مناسب‌تر است. در واقع برندهای محبوب و شناخته شده در حوزه لوازم تحریر تقریباً شناخته شده هستند و می‌توان به صورت تجربی کدام یک از این دو گزینه انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

خرید لوازم تحریر

لوازم نوشت افزار نیازی به تاریخ انقضا ندارند!

شاید در نگاه اول لوازمی مانند مداد یا پاک کن یا حتی مداد تراش مانند مواد غذایی نیازی به تاریخ انقضا نداشته باشند. اما، این طرز فکر کاملاً اشتباه بوده و بسیاری از لوازم تحریر دارای تاریخ انقضا هستند. به عنوان مثال، یک روان نویس یا یک خودکار در اثر گذر زمان کیفیت خود را از دست داده و جوهر آن خشک می‌شود و یا یک دفتر پس از تاریخ انقضا قابلیت استفاده ندارد و برگه‌های آن کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده برای خرید لوازم تحریر محدودیت زمانی در نظر می‌گیرند و باید انتخاب خود را با توجه به این زمان انجام داد.
بنابراین، توصیه ما این است که اگر قصد خرید لوازم تحریر را دارید در وهله اول کیفیت جنس مورد نظر را به صورت حضوری مورد بررسی قرار دهید و در گام دوم از فروشنده بخواهید که تاریخ انقضا وسیله مورد نظر را به شما نشان دهند. در صورتی که فروشنده از انجام چنین کاری امتناع کند، گزینه خود را تغییر دهید و به سراغ یک فروشگاه یا یک محصول دیگر بروید.
محدودیت سنی در مورد لوازم تحریر لازم نیست!
به احتمال زیاد، شما نیز به هنگام خرید لوازم تحریر به این توصیه برخورده‌اید که ابزار موردنظر برای گروه سنی مختلفی محدودیت استفاده دارد. خوشبختانه امروزه شاهد استفاده از چنین توصیه‌هایی برای بسیاری از وسایل نوشت افزار و حتی وسایل اسباب بازی هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که نحوه استفاده از این وسایل و همچنین سلامت طرف مقابل برای شرکتهای سازنده اهمیت بسیاری دارد. اما از سوی دیگر می‌بینیم که اکثر خانواده‌ها نسبت به این توصیه‌ها بی تفاوت بوده و به آن اهمیت نمی‌دهد.
توجه داشته باشید که زمانی یک شرکت برای یک محصول، محدودیت سنی در نظر می‌گیرد، بدین معنی است که استفاده از آن ممکن است از لحاظ جسمی و روحی به فرزند شما لطمه بزند. برخی از این ابزارها فیزیکی بوده و برخی دیگر مانند لوازم کامپیوتری بیشتر با روح و روان کودک سر و کار دارد. به همین دلیل، اکیداً توصیه می‌شود که از خرید لوازم تحریر نامناسب برای محدوده سنی کودک خود بپرهیزید و این توصیه‌ها را جدی بگیرید.

لوازم تحریر گرانتر، بهتر هستند!
نه تنها در مورد لوازم تحریر، بلکه در مورد بسیاری از وسایل دیگر، این دیدگاه وجود دارد که خرید تجهیزات گران‌تر بهتر است. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که شرکت تولید کننده برای این محصول قابلیت‌هایی در نظر گرفته است که قیمت آن را بالاتر انتخاب کرده است و در واقع این ضرب المثل که «هیچ گرانی بی حکمت نیست» صدق می‌کند. اگرچه نمی‌توان این موضوع را عمومیت بخشید و در مورد خرید لوازم تحریر نیز به کار برد؛ اما باید توجه داشت که در استفاده از هر وسیله‌ای، بازدهی اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال، ماشین حساب‌های مهندسی نسبت به ماشین حساب‌های معمولی گرانتر هستند، اما در صورتی که این دستگاه برای یک دانش آموز خرید شود، طبیعتاً کارایی مورد نظر را نخواهد داشت و هزینه صورت گرفته کاملاً بی خود خواهد بود.
در این مورد توصیه ما این است که به هنگام خرید لوازم تحریر به نیازها و انتظارات خود و فرزند خود توجه داشته باشیم و سپس ابزار مورد نظر را بخریم.

چگونه از لوازم تحریر استفاده کنیم

شیوه‌های کمک آموزشی در اولویت قرار دارند!
آخرین موردی که می‌تواند یک اشتباه بزرگ قلمداد شود و حتی تأثیر معکوس نیز داشته باشد این است که بسیاری از خانواده‌ها در خرید لوازم تحریر خود، انتخاب لوازم کمک آموزشی را در اولویت قرار می‌دهند. در پاسخ به این اشتباه می‌توان گفت که نویسندگان کتاب درسی از لحاظ مختلفی این کتابها را برای فرزندان شما مناسب دیده‌اند و نیازی به شیوه‌های کمک آموزشی ندارند؛ اما اگر قصد دارید که به فرزند خود کمک کنید، استفاده از شیوه‌های کمک آموزشی را در اولویت قرار ندهید و تلاش کنید که ابزارهای ضروری و مورد نیاز آن‌ها را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنیم که دسته لوازم التحریر فروشگاه اینترنتی تیمیس را مشاهده کنید و جنس های مورد نیاز خودتان را با کمترین قیمت خرید نمایید.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید